-->

Tuesday, February 7, 2012

Giveaway Blaque Villa Homestay Langkawi ^^




Di suatu petang yang sungguh indah di kala orang lain sibuk makan cekodok panas bersulamkan teh ‘o’ panas, Sinchan dengan tidak semena-mena meluru mendapatkan mama nya yang sibuk di dapur.


Jauh disudut hati Sinchan, dia agak terkilan dengan sikap ibunya yang lebih mementingkan cekodok panas dari diri nya. Sob :’( 
Kesian Sinchan kan?

Setelah siap menghidangkan sepinggan cekodok pisang yang sangat lazat (konon nya), mama Sinchan segera menuju ke laptop Sinchan yang memang sengaja di biarkan ‘ON’. Dan yang kelihatan di monitor adalah website Blaque Villa Homestay Langkawi.

Dan gambar berikut yang menjadi halwa mata mama Sinchan:




Penginapan secara PERCUMA 2 Hari 1 Malam di Blaque Villa Homestay Langkawi

(A Villa with 2 rooms)




yang sangat cantik





RM 50 Voucher pengangkutan




Dengan tiba-tiba sanubari mama Sinchan di rasuk  untuk bersetuju dengan pendapat Sinchan iaitu pergi bercuti ke Pulau Langkawi.



Ya ! Begitu mudah hantu jembalang nak merasuk jiwa mama Sinchan kan? Jadi dengan mengada-ngada nya, mama Sinchan tekad untuk menunggu papa pulang dari kerja dengan hasrat untuk meluahkan rasa yang terbuku di sudut hati. (  Tak boleh jiwang lagi ke ayat tu ? -.-“  )

Dan…

Masa yang dinanti telah tiba. Papa pulang dengan muka yang keluh kesah. Penat bekerja agak nya. Melihatkan isterinya yang agak pelik hari ni, dia merasakan ada sesuatu yang ganjil akan berlaku tak lama lagi dalam rumah tu .


Agak gusar muka papa Sinchan menati kejutan yang bakal mama Sinchan sampai kan. Maka tercetuslah dialog di bawah:

Mama : Papa, tadi saya ada tengok dekat Blaque Villa Homestay Langkawi tau ! Diorang nak bagi FREE villa untuk 2 hari 1 malam. Lepas tu dapat RM 50 untuk duit pengangkutan ! Jom lah kita pergi Langkawi. :D

Papa: Laaa… pasal benda tu ke yang awak sampai mekap sepuluh inci tunggu saya balik kerja ni ? Siap ber-heels laagik! -.-“ Saya pun ada baca pasal tu jugak. Memang saya plan nak ajak awak dengan anak-anak pergi bercuti dekat Langkawi pun ! :D Suke lettewww :P

Mama: Yeke? Cehh ! Penat je saya mekap. Dah dekat enam ratus tujuh belas kali dah saya touch up tau ! Ahh ! Tapi tak pe, janji boleh pergi holiday ! :D Duit pun selamat ! Kan,sayang ? :D (Alaaaa.. nak suwit-suwit la pulaksss  :P )


Adik Sinchan yang baru setahun jagung turut merasakan ke-eksited-an untuk bercuti !


Eh ! Dekat sini mama Sinchan ada bagi pesanan untuk orang-orang di luar sana ^^

** Sorry ! Recycle gambo ! :P





Jom Join Ramai-ramai ! ^^





Kalau suka,sila LIKE! COMMENT sekali okay? Kalau tak,sentap gua.

4 comments:

pulsowanie said...

awww.kartun yg mnarik..suka intro tuu

KENAPA NAK MENYESAL?
KENAPA HARUS ADA PUTUS CINTA?
http://pulsowanie.blogspot.com/2012/02/kenapa-nak-menyesal-sebab-putus-cinta.html

RoseLangkawi said...

salam
thank you for joining BVH GA. nice post and do welcome all to join okay!!the more the merrier. cammon allz...lets join mama sinchan!

best regards
empunya GA/roselangkawi

RoseLangkawi said...

to mama sinchan
tq for joining, lets promo!
http://fizarose.blogspot.com/2012/02/bercuti-percuma.html

★ SAZZA MULQAN ★ said...

@RoseLangkawi Hee :D Thanks kak ros sudi baca ^^

Harap sangat boleh menang ! :D