-->

Friday, December 16, 2011

Walaupun Aku Tak Ikhlas, Tapi AKU MAAFKAN KAMU


Timbul tenggelam,timbul tenggelam
Acapkali terpendam, acapkali tersergam
Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam
Ini bukan lagu rindu ini madah dendam
Ku ditimbang tanpa neraca di awal usia
Ku dihukum masuk neraka oleh manusia
Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
Jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu
Maafkan mereka, mereka tidak tahu

Mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu
Mereka tidak fasih malah fasik guna kata
Kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa
Maafkan mereka, mereka tiada nilai
Ibu bapa lalai dari kecil dah diabai
Tanpa kasih sayang, mereka suka menyakiti
Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati


Atas kepala murai sekawan
Baling ku ramit kucup lehernya
Terlalu rahi dendam di angan
Sampai terkacip mulut mahirnya

Sebahagian daripada part rapping dalam lagu - Aku Maafkan Kamu (Jamal Abdillah & Malique)

Okay,memang aku tak paham dengan lirik ni. Ada yang boleh tolong translate tak? Tapi aku suka part rapping ni! :D Hidup Jamal! tiba-tiba -__-"

Eh! Tadi aku try search gambo Jamal dengan Malique, Konon nak tempek besar-besar la dalam entry ni. Biar 5687628636753263824657 juta lemon peminat Jamal dengan Malique serbu blog aku. Hakhak! Muka mintak penampo 

Then keluar pulak gamba ni -__-" Jamal ada kaitan dengan penguin ni ke??


P/S: Musykil tak habis lagik nih! -__-"

Kalau suka,sila LIKE! COMMENT sekali okay? Kalau tak,sentap gua.

2 comments:

Isyane Syamimi Ishak said...

salam...saya minat jamal kaw2...
saya pon xpaham la lirik lagu nie...hehe
pape pon jamal stil besh...

★ SAZZA MULQAN ★ said...

@Isyane: Actually sy tak minat sangat Jamal. tapi suka lagu ni :)